5 maj 2015

Postkodlotteriet - en bokföringsmässig katastrof!

 

Postkodlotteriet har varit i blåsväder förut angående intrång i folks bankkonton - men Postkodlotteriet fortsätter trots varningar att bluffa sina lottprenumerantder - vilket jag och flera med mig kan vittna om.


Gick med i Postkodlotteriet, ytterligare en gång, straxt innan Grannyran. Tänkte att det kanske va en bra ide; Vinstchans i kombination med välgörenhetsarbete. Men det gjorde om samma grejj som fick mig att sluta sist, förra gången jag slutade.
De tar pengar från kontot litegrann som det passar. Men eftersom det är en sån "god" organisation så antog jag , i min naivitet, att de gjorde rätt. Brydde mig itne så mycket om det; Inte kunde DOM bluffa inte. Så - rätt vad det var - förde de iN pengar på mitt konto igen. "Yippee "tänkte jag. "Vilka skötsamma människor. Och nu VANN jag också." tänkte jag - och glömde att de plockade UT pengar lite då och då från mitt konto.
Folk har ju klagat. Och räknar man ut deras förtjänst och vad de delar ut och deras donationer - så kan man ju tycka att det är lite märkligt att de måste in i folks konton och snylta också!
Nu har de tagit betalt tre (3) gånger för EN (1) lott !!!

De MÅSTE ha problem med skatteverket i alla de länder där de idkar sin verksamhet! De ÄR ju en bokföringsmässig katastrof!!!!


Har ringt och pratat med dom.  De hävdar att jag ska betala för TRE (3) andelar i lotteriet. Vilket vi INTE har kommit överens om. Egenmäktigt förfarande  - är alltså det första brott de begått. De kan ju försöka att plocka fram ett skriftligt bevis på att vi är ÖVERENS om detta INTRÅNG i mitt konto - och min privata ekonomi.

Har nyss varit i kontakt med dem igen och krävt återbetalning. De hävdade då att detta inte var möjligt - vilket är en lögn. De för enkelt in pengar på sina "vinnares" konton och kan enkelt återbetala de pengar de stulit ur kontot.
Jag förklarade för dem att det kommer att bli åtskilligt mycket dyrare för Postkodlotteriet att inte återbetala pengarna eftersom jag då kommer att ha det som min främsta mission att sprida detta inlägg och få kunderna att vända ryggen åt Blufföretaget Svenska  Postkodlotteriet.

Efter ett samtal med Postkodlotteriet visar det sig att Postkodlotteriet väljer att bluffa vidare.

Bidra till missionen "liten tuva stjälper ofta stora lass" genom att sprida detta inlägg om Postkodbluffen vidare.

Tack på förhand.

 

Fler artiklar om postkodlotteriet:

Konsumentombudsverket kritisk till Postkodlotteriet 
"Konsumentverket kallar det för "aggressiv marknadsföring".
– Om det inte finns någon beställning från konsumenten finns det ingen grund för betalningskrav, säger Erik Fröcklin, jurist på verket, till TT.

Postkodlotteriets vilseledande marknadsföring fälld.
" Reklamombudsmannens opinionsnämnd finner att den anmälda reklamen är vilseledande. Den strider därmed mot artikel 5 i Internationella Handelskammarens (ICC:s) regler för reklam och marknadskommunikation."

 

MILJONGÄNGET Aftonbladets granskning av Poskodlotteriets grundare

Svenska Dagbladets granskning av Poskodlotteriet

Konkurrensverket granskar Postkodlotteriet


Postkodlotteriets slavar

Postkodlotteriets lyxlirare

Postkodlotteriets största vinnare är vd:n Niclas Kjellström-Matseke

Postkodlotteriets mutor
" Granskade av konkurrensverket efter att de ska ha försökt hindra andra organisationer att anordna lotterier. Bland annat ska organisationen Plan, förmånstagare till Postkodlotteriet, ha erbjudits 9 miljoner för att inte starta ett eget lotteri."

Postkodlotteriet gör världen bättre för företagets toppar.

Rättsexpert kritisk mot Postkodlotteriets Marknadsföring

Margot Wallström har varit anställd åt Postkodlotteriet.  Även Moderaternas tidigare chefsstrateg Per Schlingmann jobbar åt Postkodlotteriet.

Många anmälningar mot Postkodlotteriet 

Deborah Englund 
Skribent och webpreneur




Postkodbluffen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar